act therapie oefeningen
Acceptance and Commitment Therapy Ineke van Gennep.
Therapie / Training. Emotionally Focused Therapy. Mindfulness voor kinderen. Mindfulness voor volwassenen. Mindfulness voor ouders en kinderen. Mindfulness op school. Acceptance and Commitment Therapy. Acceptance and Commitment Therapy. Acceptance and Commitment Therapy zeg ACT is een vorm van gedragstherapie die aan het eind van de 20ste eeuw is ontwikkeld door de psycholoog Steven Hayes in de Verenigde Staten. Een idee achter ACT is dat vechten tegen onvermijdelijke zaken uiteindelijk gaat ten koste van een waardevol leven. Daarom leert ACT mensen. Bewust te handelen naar hun waarden. Zaken te accepteren die ze minder kunnen beinvloeden, zoals hun emoties en gedachten. Gericht zijn op het hier en nu. ACT komt voort uit de gedragsanalyse en is onder andere gebaseerd op aandachtsgerichte cognitieve gedragstherapie. ACT werkt veel met mindfulness oefeningen, ervaringsoefeningen, metaforen, de therapeutische relatie en humor.
Verschillende bestanden om te downloaden zoals: mindfulness oefeningen, positieve psychologie, praktijkfolder.
Gezondheidszorgpsycholoog BIG, Studentenpsycholoog, EMDR Therapie. Op deze pagina zijn een aantal leuke en handige oefeningen uit Acceptance and Commitment therapie ACT te vinden die je kan downloaden op je PC. Het gaat zowel om mindfulness oefeningen om de psychologische aandacht te trainen als om oefeningen om bijvoorbeeld je persoonlijke waarden goed op een rij te zetten.
psychologievleugel.
Acceptance and Commitment Therapy bij kinderen en jongeren ACT4kids.
Koop het nu.: Acceptance" and Commitment Therapy bij kinderen en jongeren" beschrijft eerst beknopt een theoretisch kader en omschrijft dan meer dan 100 oefeningen; zo kun je ACT niet alleen toepassen in de praktijk, maar weet je ook hoe het werkt en kun je makkelijker zelf metaforen en experimenten bedenken.
Acceptance and Commitment Therapy ACT: praktijkoefeningen Mens en Gezondheid: Aandoeningen.
De uitdaging is, om je over je weerstand heen te zetten en aan het einde van het traject, zul je eraan terugdenken en weten dat ook deze oefeningen je geholpen hebben. Niet alle oefeningen die bij ACT gedaan worden komen aan bod. De therapie is daar te uitgebreid voor en voor wie eraan begint moet er natuurlijk een verrassingselement aanwezig blijven.
Acceptance en Commitment Therapie.
Sinds de publicatie van het eerste rudimentaire werk is Acceptance en Commitment Therapie uitgegroeid tot een breed toegepaste methode om mensen te helpen te veranderen. Dit boek geeft de definitieve omschrijving van ACT en is geschreven door de grondleggers ervan. Met een enorme vooruitgang in de klinische toepassingen, de theorieopbouw en onderzoek in de tweede uitgave is het boek nu veel therapeut-vriendelijker en toegankelijker geworden. De nadruk ligt nu vooral op het bereiken van psychologische flexibiliteit. ACT is gebaseerd op het idee dat psychologische starheid de voornaamste oorzaak is van depressie, angst en vele andere vormen van menselijk lijden. ACT probeert mensen te helpen los te komen van een overmatige neiging tot een probleemoplossende denkwijze, en om meer open, geconcentreerd en betrokken te zijn in het leven. De auteurs beschrijven effectieve, vernieuwende manieren om psychologische flexibiliteit te verkrijgen dankzij de opsporing en aanpak van zes sleutelprocessen: defusie, acceptatie, aandacht voor het huidige moment, perspectiefinname, waarden en toegewijde ACTie. In het boek zijn voorbeelden van therapeutische oefeningen en dialogen tussen therapeut en cliënt opgenomen.
Acceptance and Commitment Therapy ACT bij Psycholoog Utrecht Oost Psycholoog Utrecht Oost.
ACT combineert effectief gebleken onderdelen van bijvoorbeeld cognitieve therapie werken met gedachten, en exposure blootstelling aan beangstigende situaties en voegt daar acceptatie en mindfulness aan toe. In de therapie wordt gewerkt met allerlei oefeningen om je bewust te worden van je gedachten en gevoelens, om deze te aanvaarden zoals ze nu zijn én er een gezonde afstand van te leren nemen zodat je er niet meer door wordt opgeslorpt en ze je gedrag en dus je leven niet meer bepalen.
Home.
Voor iedereen die interesse heeft in ACT. Oefeningen, metaforen, hand-outs en artikelen. Open content policy. ACT staat voor Acceptance and Commitment Therapy, een nieuwe vorm van Gedragstherapie. Binnen ACT leren cliënten om het zinloze gevecht met vervelende gedachten, emoties en lichamelijke sensaties te staken.
Acceptance Commitment Therapy ACT Pro Education.
U gebruikt ACT in de samenwerking met andere disciplines in onder andere de geestelijke gezondheidszorg. Doel van deze intensieve cursus is dat u na afloop binnen uw therapeutisch handelen de ACT-methode begrijpt en kunt toepassen bij uiteenlopende indicaties. Hierbij staat voortdurend uw eigen beroepspraktijk centraal en is er veel gelegenheid voor uitwisseling van kennis en ervaringen met uw medecursisten. U krijgt kennis aangereikt via onder andere filmfragmenten en casuïstiek. Daarnaast wordt er gebruikgemaakt van interactieve werkvormen zoals praktische oefeningen.
ACT Sleepwise.
In de praktijk wordt er veel gewerkt met aandachtgerichte oefeningen mindfulness, metaforen., ervaringsgerichte oefeningen en humor. ACT is meer een manier van leven dan een therapie. Psychische klachten verminderen door. gevoelens en gedachten te verwelkomen in plaats van er tegen te vechten.

Contacteer ons